• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Lycka till med allt.:folded:

Tack snälla... :) Jag är positiv och ödmjuk inför nutid och även framtid! Det kunde varit såååå mycket värre... De e tankar ja plockar fram vid de få tillfällen ja känner mig ”låst av situationen”. :)
 

UserX

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 Juli 2020
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Jag har ju fått inledande skuldsanering och om jag nu skulle få det beviljat så har jag en fråga. Jag och min sambo har separerat och eftersom jag inte hade råd att flytta till egen lägenhet så fick jag flytta till min bror som bor i en annan stad. Skulle jag få skuldsanering så har jag råd med en egen lägenhet men problemet är att jag inte kommer få stå på ett kontrakt nu under dom här fem åren. Min mamma och pappa är skilda och den ena bor i lägenhet och den andra i hus. Skulle någon av dom kunna ta en lägenhet (kommer bli en annan stad än den dom bor i nu) och stå på kontraktet men sen skriva sig på sin andra adress igen och så står jag skriven på nya lägenheten? Då är det ju inte jag som står på kontraktet utan någon av dom
Jag har ju fått inledande skuldsanering och om jag nu skulle få det beviljat så har jag en fråga. Jag och min sambo har separerat och eftersom jag inte hade råd att flytta till egen lägenhet så fick jag flytta till min bror som bor i en annan stad. Skulle jag få skuldsanering så har jag råd med en egen lägenhet men problemet är att jag inte kommer få stå på ett kontrakt nu under dom här fem åren. Min mamma och pappa är skilda och den ena bor i lägenhet och den andra i hus. Skulle någon av dom kunna ta en lägenhet (kommer bli en annan stad än den dom bor i nu) och stå på kontraktet men sen skriva sig på sin andra adress igen och så står jag skriven på nya lägenheten? Då är det ju inte jag som står på kontraktet utan någon av dom

Där jag bor kan vi få hyreskontrakt trots skuldsanering då man kan ansöka om hyresgaranti. Kolla med din kommun om det är något de har. För övrigt finns det andra hyresvärdar i Stockholm som också accepterar skuldsanering efter att haft den och följt betalplan i 6 månader.
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
1 dag kvar tills invändningar ska ha inkommit på min skuldsanering.. Har ju inte blivit mycket sömn senaste veckan och lär nog inte bli mycket inatt..

Hur lång tid efter deadline på invändningar brukar man få ett beslut? Just nu känns det som det kvittar vad det blir bara jag vet..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
1 dag kvar tills invändningar ska ha inkommit på min skuldsanering.. Har ju inte blivit mycket sömn senaste veckan och lär nog inte bli mycket inatt..

Hur lång tid efter deadline på invändningar brukar man få ett beslut? Just nu känns det som det kvittar vad det blir bara jag vet..

För mig tog just denna delen rätt lång tid då handläggaren fick jaga ett par borgenärer som inte hörde av sig...
Min betalplan skickades ut till samtliga alldeles i början av maj för ett och ett halvt år sedan. Slutligt besked om skuldsanering fick jag på typ dagen två månader därefter...
Sitt lugnt i båten är mitt råd. Det brukar gå vägen i de allra flesta fallen :)
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
För mig tog just denna delen rätt lång tid då handläggaren fick jaga ett par borgenärer som inte hörde av sig...
Min betalplan skickades ut till samtliga alldeles i början av maj för ett och ett halvt år sedan. Slutligt besked om skuldsanering fick jag på typ dagen två månader därefter...
Sitt lugnt i båten är mitt råd. Det brukar gå vägen i de allra flesta fallen :)

Pratade med handläggaren förra veckan och då hade h*n fått in delgivningskvitto ifrån samtliga borgenärer och inga invändningar just då, men att de hade tills imorgon att inkomma med invändningar så som jag förstår det så bör h*n inte behöva jaga några iallafall..

Så får bara hoppas det blir klart snart!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Där jag bor kan vi få hyreskontrakt trots skuldsanering då man kan ansöka om hyresgaranti. Kolla med din kommun om det är något de har. För övrigt finns det andra hyresvärdar i Stockholm som också accepterar skuldsanering efter att haft den och följt betalplan i 6 månader.

Hmm... vad innebär detta med ”hyresgaranti”? Vem står för den?!
 

Idapida

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 September 2017
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
50
Poäng
157
Jag kollade tillbaka för ett år sen i almanackan.. Kfm handläggare ringde på torsdagen, avslag med posten på måndagen..Exakt samma som denna gång, handläggaren ringde i torsdags och idag måndag. Förväntar mig avslaget i posten idag! Inte sett mitt namn i poit. Lite komiskt är det allt.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Jag kollade tillbaka för ett år sen i almanackan.. Kfm handläggare ringde på torsdagen, avslag med posten på måndagen..Exakt samma som denna gång, handläggaren ringde i torsdags och idag måndag. Förväntar mig avslaget i posten idag! Inte sett mitt namn i poit. Lite komiskt är det allt.

Om inte i poit idag så är det nog avslag, säkerligen om du inte är där imorgon :/
 

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Någon som nyligen fått inledande som kan berätta vilket datum ansökan gjordes? Vill veta vart de ligger i tidsplanen nu på skusan....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp